اعلامیه وایت پیپر بیت کوین توسط کریگ رایت


اعلامیه وایت پیپر بیت کوین توسط کریگ رایت

کریگ رایت خالق بیت کوین اس وی (ساتوشی ورژن )هفته گذشته ، به وكلايش دستور داده تا به افراد و سازمان هایی که وایت پیپر بیت کوین را میزبانی و انتشار می دهند ، دادخواست ها و نامه های قانوني را ، ارسال كنند تا در دادگاه به ادعای مالک وایت پیپر بیت کوین و ساتوشی بودن خود جامع عمل بپوشاند.که البته در زمان انتشار این خبر ، دادگاه لندن اجازه طرح دعوی در این زمینه را به کریگ رایت داده است که به عقیده کارشناسان حوزه بلاک چین ، این می تواند نشانه هایی از موفقیت اولیه کریگ رایت مبنی بر ادعای ساتوشی ناکاموتو بودن وی تلقی شود.

 

وایت پیپر در اصل یک گزارش جامع از روند کار یک طرح یا یک سیستم می باشد که می تواند در هر زمینه ای باشد. ولی در حوزه ارزها و رمزارزهای دیجیتال یک نسخه کاملا فرد به فرد از پول الکترونیکی است که ارسال مستقیم پرداختهای آنلاین از یک شخص به شخص دیگر را بدون نیاز به گذر از موسسه مالی(واسطه) مقدور میسازد.به بیان دیگر ، وایت پیپر یک معرفی کامل و جامع از پروژه است که به خواننده توضیح می‌دهد که پروژه قرار است چه هدفی را دنبال کرده  و چگونه مشکلات را حل کند(استراتژی طرح).

 

 

کریک رایت با بیان اینکه با این کار (طرح دادخواست در دادگاه) به هیچ عنوان قصد محدود کردن دسترسی عموم مردم به وایت پیپر بیت کوین را ندارد عنوان کرد :

این کار برای محدود کردن دسترسی عمومی وایت پیپر انجام نشده است - بلکه برعکس من افتخار می کنم که وقتی برای اولین بار سیستمی که در این مقاله توضیح داده شده را در سال 2008 بصورت آنلاین ارسال کردم ، هیجان قابل توجهی ایجاد کرد که از آن زمان فقط افزایش یافته است. تا آنجا که به من مربوط می شود ، هرچه تعداد افرادی که وایت پیپر را می خوانند و در واقع آن را می فهمند زیاد شده است و این عالی است. این می تواند تا حد زیادی به درک بیشتر مردم از اینکه بیت کوین چیست بیانجامد.

رایت می‌گوید از آنجا که او ساتوشی ناکاموتو و خالق وایت پیپر بیت کوین است، هیچ نهادی بنا به قانون کپی رایت ، حق میزبانی از این سند را ندارد؛ موضوعی که شاید با ذات غیرمتمرکز و متن‌باز بیت کوین در تضاد باشد. به همین جهت ، او به تمام اشخاص ، سازمان ها و توسعه‌دهندگانی که یک نسخه از وایت پیپر بیت کوین را میزبانی می‌کردند، نامه‌ای ارسال کرد تا این وایت پیپر را از روی وب‌سایت‌های خود پاک کنند.

 

 

رایت که مخالف سرسخت ذخیره بیت کوین به صورت سرمایه ، نظیر طلا و سهام و ... می باشد ، افزود:

سیستم بیت کوین که در وایت پیپر شرح داده شده است به هیچ عنوان در مقاله سفید مبهم نیست. بلکه کاملا صریح بیان می کند که این یک سیستم نظیر به نظیر پول نقد الکترونیکی است. همانطور که در صفحه 1 مقاله سفید ذکر شده است ، وجه نقد به معنای سودمندی و عملی بودن برای استفاده روزمره برای انجام پرداخت های تجارت اینترنتی است. پول نقد به این معنی است که شبکه باید بتواند مقادیر زیادی  از معاملات را با حجم بالا و سرعت زیاد و هزینه های بسیار پایین پشتیبانی کند. سیستم توصیف شده در وایت پیپر به وضوح سیستمی نیست که هدف اصلی و پیام تبلیغاتی آن ذخیره ارزش یا "طلای دیجیتال" به عنوان یک دارایی اندوختنی باشد.

او در ادامه با بیان اینکه امروزه ، سازمان ها از نام بیت کوین و خود وایت پیپر  سوء استفاده کرده و از آن ها تنها برای تبلیغ سکه ها و محصولات  خود استفاده می کنند.او افزود چنین سکه ها و محصولات جایگزین نه تنها مطابق با مشخصات مندرج در وایت پیپر بیت کوین نیستند ، بلکه همچنان از نام بیت کوین برای تبلیغ خود استفاده می نمایند.کریک رایت در ادامه با بیان اینکه من بعنوان نویسنده وایت پیپر احساس می کنم مجبورم از حقوق قانونی خود استفاده کنم و اطمینان حاصل کنم که چنین روشی را نمی توان در بازار عرضه کرد - نه فقط برای ادامه حیات بیت کوین ، بلکه دیگر نتوانند مردم را از هدف اصلی بیت کوین و نیت به وجود آمدن آن گمراه نمایند.

 

 

در پایان او با بیان اینکه :

این نبرد شخصی من است ، برای سیستمی که جهان را به سمت بهتر تغییر می دهد.

افزود که ، آنچه که من امیدوارم با اقدام علیه برخی از سوء استفاده کنندگان از وایت پیپر بتوانم به آن دست پیدا کنم آگاهی دادن در رابطه با سیستم بیت کوین است که در این وایت پیپر توضیح داده شده است. من معتقدم که وایت پیپر خود گویاست ، اینکه آیا چیزی "بیت کوین" است یا خیر !! شما می توانید با مراجعه به این سند به راحتی آن را بررسی نمایید. اگر نتواند مطابق سیستم پول نقد الکترونیکی نظیر به نظیر توصیف شده در وایت پیپر عمل کند ، بیت کوین نیست.

 Bitcoin SV ، همان سیستم بیت کوین است که در مقاله شرح داده ام. گرچه ممکن است بیشتر دنیا هنوز آن را نبینند ، اما با گذشت زمان ، مردم خواهند دید. این فناوری به خودی خود بیان می کند که هدف زندگی من در مورد ایجاد یک سیستم پرداخت خرد بوده است: سیستمی که پول نقد الکترونیکی را به صورت معاملات خرد و حتی نانو با ارزش کوچک به اینترنت می آورد.