ایالات متحده برای حفظ وضعیت ذخیره ارز جهانی دلار باید در مسابقه CBDC پیروز شود.


ایالات متحده برای حفظ وضعیت ذخیره ارز جهانی دلار باید در مسابقه CBDC پیروز شود.

ریاست فدرال رزرو آمریکا : ایالات متحده برای حفظ وضعیت ذخیره ارز جهانی دلار باید در مسابقه CBDC پیروز شود.رئیس بانک فدرال رزرو استدلال کرده است که ایالات متحده برای تقویت نقش دلار آمریکا به عنوان ذخیره ارز جهانی باید در صف مقدم توسعه یک ارز دیجیتال منتشر شده از بانک مرکزی یا CBDC باشد.در اعلامیه 24 ماه مه ، ریاست فدرال رزرو ، لئل برینارد ، ادعا کرد که پروژه های پیشرو CBDC می توانند "تأثیر قابل توجهی" بر روی سیستم مالی جهانی داشته باشند ، و از ایالات متحده خواست تا اطمینان حاصل کند که نقش اصلی را در اکوسیستم در حال رشد CBDC بازی می کند.

در توضیح کلمه مخفف CBDC عبارت است از " ارزهای دیجیتال بانک مرکزی ".

رییس فدرال رزرو ، از ایالات متحده خواسته است تا برای حفظ نقش دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی در صف مقدم توسعه CBDC باشد.او همچنین خاطر نشان کرده است که با توجه به پتانسیل CBDCs ها برای بدست آوردن اعتبار در پرداخت های حاشیه ایی امن و نقش ارزی ذخیره شده دلار ، برای ایالات متحده امری حیاتی است که در حال توسعه سیستم این استاندارد پرداخت باشد.

در این اطلاعیه اشاره شده است که بانک فدرال تمرکز خود را بر روی چهار زمینه اصلی توسعه CBDC قرار داده است که عبارتند از : افزایش نقش پول خصوصی دیجیتال ، مهاجرت به پرداخت های دیجیتال ، برنامه های استفاده از CBDC خارجی در پرداخت های مرزی و نگرانی در مورد محرومیت های مالی.

او همچنین استاندار برخی از مزایای بالقوه را برای ایجاد CBDC ارائه داد و با بیان اینکه همه گیری covid-19 مهاجرت به پرداخت دیجیتال را در میان خانوارهای ایالات متحده تسریع کرده است و با یادآوری این نکته مهم که خانوارهایی که اطلاعات بانکی به روز ارائه شده در سرویس درآمد داخلی ندشتند، توزیع کارت های نقدی کمک معیشتی شان هفته ها طول کشید.

بانک مرکزی ارز های دیجیتال آمریکا

 

برینارد همچنین بر خطرات احتمالی مرتبط با پذیرش گسترده زنجیره های ثبات خصوصی تأکید کرد ، که نشان می دهد CBDC می تواند خدمات و مزایای مرتبط با رمزهای پایدار USD (دلار) را بدون تضعیف کنترل دولت بر سیاست های پولی فراهم کند.

او گفت:

"بر خلاف ارزهای فیات بانک مرکزی ، پول های ثابت وضعیت مالی قانونی ندارند ، از این رو این خطر وجود دارد که استفاده گسترده از پول شخصی برای پرداخت های مصرف کنندگان بتواند بخشهایی از سیستم پرداخت ایالات متحده را با تحمیل بار و افزایش هزینه ها برای خانوارها و مشاغل مورد خدشه قرار دهد.  "

او خاطر نشان کرد: در هر ارزیابی از CBDC ، مهم است که مشخص شود ، CBDC چه مزایایی بیش از گزینه های فعلی و در حال ظهور پرداخت  دارد و همچنین چه هزینه ها و ریسک هایی را ممکن است به همراه داشته باشد ، و اینکه چگونه ممکن است بر اهداف گسترده تر سیاست تأثیر بگذارد.

در تاریخ 20 مه ، جروم پاول رئیس فدرال رزرو اعلام کرد که بانک فدرال ایالات متحده مقاله ای را در مورد مزایا و خطرات CBDC تهیه می کند و بیان می کند: "با افزایش استفاده از پایدار سکه ها ، توجه ما به چارچوب نظارتی مناسب نیز باید بیشتر شود."