دفای (DeFi ) انقلابی جهانی را به فضای مالی سنتی وارد خواهد کرد


دفای (DeFi ) انقلابی جهانی را به فضای مالی سنتی وارد خواهد کرد

دفای تولد یک جایگزین باز برای سیستم مالی کنونی را رقم زده است و نویدبخش دامنه اقتصادی گسترده تری است.امور مالی غیرمتمرکز با تأسیس اتریوم در سال 2013 جان گرفت. با این حال ، این برنامه واقعاً در سال 2016-2017 با حمایت توسعه دهندگان اتریوم و برخی از کارآفرینان و متخصصان در زمینه سرمایه گذاری مالی بالنده شد. برای درست دانستن حقایق ما و پاک کردن همه باورهای غلط ، دفای انواع برنامه های مالی را در ارز دیجیتال یا بلاکچین محصور می کند که در جهت حذف واسطه های بین طرفین در معاملات مالی است.

اکثر برنامه های دفای در بستر اتریوم ساخته شده اند. اولین نرم افزار اصلی و بزرگترین دفای MakerDAO است که توسط Rune Christensen تاسیس شد. به طور خلاصه ، اتریوم یک پلت فرم منبع باز است که از فناوری بلاکچین برای ایجاد و اجرای برنامه های دیجیتالی غیرمتمرکز استفاده می کند.

 

توسعه دفای در سالهای آینده

به عنوان یک مفهوم جدید هیجان انگیز ، دفای اکوسیستم محصولات مالی مبتنی بر بلاکچین است که به سرعت در حال گسترش است و به دنبال تکثیر یا گسترش قابلیت های م موسسات مالی سنتی - مانند بانک ها ، پردازنده های پرداخت ، خانه های پاکسازی و سایر موارد است. به تصویر کشیده شده است که دفای راه حلی برای مشکلاتی است که موسسات مالی و بانکی سنتی با آن روبرو هستند و نشان می دهد که چگونه ممکن است سرانجام در زمان واقعی جایگزین سیستم قدیمی شود. صرف نظر از فناوری یا سیستم عامل مورد استفاده ، سیستم های دفای به گونه ای طراحی شده اند که واسطه های بین طرف های معامله را از بین می برند.

حجم علامت های تجاری و پول های بسته شده در قراردادهای هوشمند در اکوسیستم آن به طور چشمگیری در حال رشد است و این ثابت می کند که این مفهوم برای ماندگاری وجود دارد. طبق DeBank ، ارزش خالص تقریبی 60.5 میلیارد دلار در حال حاضر در دفای قفل شده است.

دفای روشی در دسترس برای مدیریت معاملات مالی فراهم می کند. همانطور که از نامش پیداست ، حوزه های قضایی دولت و تغییرات موسسات مالی متمرکز در آن اعمال نمی شود. این امر وابستگی به اشخاص ثالث را از بین می برد و به کاربران امکان کنترل کامل معاملات خود را می دهد و در عین حال به آنها اجازه می دهد ناشناس بمانند زیرا تمام معاملات با قراردادهای هوشمند در بلاکچین انجام می شود. معاملات و معاملات ارزهای رمزپایه را می توان از هر مکانی انجام داد.

 

مقررات دفای

در حالی که هیچ دستورالعمل نظارتی مشخصی در مورد موضوعات مرتبط با دفای وجود ندارد ، چند کشور وجود دارد که موارد جداگانه توسط نهادهای حاکمیتی کشور مورد توجه قرار می گیرند. اگرچه ممکن است دفای موجب شکوفایی زیادی در اقتصاد شود ، اما همچنین سیاست های جدید و ملاحظات نظارتی را افزایش می دهد.

مقررات مالی ایالات متحده حضور واسطه ها را فرض می کند و مقررات مربوط به واسطه ها را به عنوان روشی برای تنظیم جامع بازارهای مالی و فعالیت های مرتبط اعمال می کند. در نتیجه ، نهادهای نظارتی و سیاست گذاران ممکن است دریابند که دفای می تواند آنها را به قلمرو ثبت نشده و هنوز آزمایش نشده هدایت کند.

چرا DeFi بر جهان مسلط خواهد شد؟

بخش مالي غيرمتمركز طي سالهاي گذشته رشد سرسام آوري داشته است. از سوی دیگر ، سوالی که باید پرسیده شود این است که آیا دفای به یک عامل اصلی در اقتصاد جهانی تبدیل می شود به چه میزان خلاقانه توسعه می یابد و تا چه اندازه به عنوان نیرویی برای منافع گسترده ظاهر می شود.

یکی از کلیدهای هدایت دفای در یک مسیر مفید ، تلفیق هوش مصنوعی پیشرفته غیرمتمرکز است. تا کنون ، تعداد کمی از پروژه های دفای از هوش مصنوعی استفاده کرده اند ، اما ممکن است بعداً در سال 2021 شاهد وقوع هوش مصنوعی در انفجار بعدی فعالیت دفای باشیم - و شاید حتی به گونه ای که این امکان را برای دفای فراهم کند تا پروژه های فنی غیرمتمرکز را با سرعت و هدف بسیار بیشتری به جلو سوق دهد. 

نتیجه گیری

امروز هیچ شکی وجود ندارد که دفای به عنوان یک بازیگر مهم در بخش مالی شناخته شود. پتانسیل رشد دفای در آینده بسیار بیشتر خواهد شد.

از سال 2020 ، دفای شبکه گسترده ای از سیستم عامل ها و پروتکل ها را ایجاد کرده است که به کاربران امکان می دهد ارزهای دیجیتال را مبادله ، تجارت ، سپرده گذاری کنند. این نوع فعالیت گستردهای، برای دهه ها در بازارهای مالی سنتی دیده نشده است.