قیمت اتریوم برای اولین بار 3000 دلار را لمس کرد


۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
قیمت اتریوم برای اولین بار 3000 دلار را لمس کرد

توکن Ethereum برای اولین بار در تاریخ خود قیمت روانی 3000 دلار را لمس کرد و در هنگام انتشار این خبر قیمت آن در Binance به 3200 دلار رسیده است. قیمت ETH در چندین صرافی بزرگ از جمله Bybit ، Coinbase و BitMEX به نقطه اوج خود رسید و همچنان نیز در این صرافی ها بالای 3000 دلار تبادل می شود.که البته این جهش قیمت باعث شده تا ارزش کل بازار اتریوم از موسسه مالی بانک آمریکا نیز بالاتر باشد.ارزش کل بازار بزرگترین سیستم قرارداد هوشمند جهان یعنی اتریوم در هر هفته با 24٪ رشد ، توانسته به رقم 368 میلیارد دلار برسد.

 

برای مقایسه این رقم ارزش بازار اتریوم ، می توان به بیت کوین اشاره کرد که در حال حاضر با سقف ارزش 1.10 تریلیون دلار ، درست زیر ارزش بازار فلز گرانبهای نقره با رقم1.416 تریلیون دلار و بالاتر از شرکت رسانه های اجتماعی فیس بوک با ارزش 923.12 میلیارد دلار ، قرار دارد.

این روند پیشرفت جالب توجه ، حتی باعث ایجاد گمانه زنی های جدیدی مبنی بر اینکه Ethereum می تواند از BTC به عنوان بزرگترین ارز دیجیتال در جهان پیشی بگیرد ، شده است.

 

به گفته کوین تلگراف ، این افزایش قیمت اتریوم دلایل متعددی می تواند داشته باشد که از مهمترین آن ها می توان به تصمیم بانک سرمایه گذاری اروپا اشاره کرد که اعلام نموده که با همکاری سایر نهادهای بانکی مانند گلدمن ساکس ، یک اوراق قرضه دیجیتال دو ساله به ارزش 121 میلیون دلار صادر خواهد کرد.

از سویی دیگر ،  هار فورک "London"  اتریوم ، که شامل تعمیرات اساسی EIP-1559 در ساختار هزینه Ethereum است ، و همچنین فعال شدن و انتقال به بستر  ، ETH 2 که به زودی  پیاده سازی می شود نیز از  دلایل اصلی می باشد که باعث می گردد هزینه های شبکه را به طور قابل توجهی کاهش داده - که به نوبه خود انتظار می رود فشار فروش بر دارایی های این توکن را (اتریوم) را نیز بکاهد.

در مجموع ، این افزایش قیمت اتریوم نتیجه امید و خوش بینی کاربران این شبکه محبوب از کاهش هزینه های شبکه در اتریوم 2 و قراردادهای بزرگ موسسات مالی در بستر این توکن می باشد.