ترون (Tron) چیست؟ همه چیز در مورد ترون و TRX


ترون (Tron) چیست؟ همه چیز در مورد ترون و TRX

ترون یک سیستم عامل مبتنی بر بلاکچین است که به شما امکان می دهد برنامه های غیرمتمرکز ایجاد کرده و محتوای رسانه ای را به اشتراک بگذارید. 

ارز دیجیتال ترون با واحد اختصاری TRX برای دستیابی به برخی ویژگی های نرم افزار عامل مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین هدف اصلی این ارز دیجیتال استفاده در شبکه TRON است. با این نکته که ، TRX یک ذخیره ارزش است و در صرافی ها قابل معامله است ، به همین دلیل TRX را می توان یک ارز دیجیتال نیز نامید.

ترون در سال 2017 توسط جاستین سان تاسیس شد. در اصل TRX در ابتدا توکن ERC-20 بروی پلتفرم اتریوم بود ، پس از فعال شدن بلاک چین ترون در ۲۵ ژوئن ۲۰۱۸، روی شبکه اصلی آمد. در همان سال ، ترون بیت تورنت (BitTorrent)، بزرگترین پلت فرم اشتراک فایل در اینترنت را خریداری کرد که گام بزرگی در تلاش برای ایجاد شرایط بازی برابر برای رسانه ها در اینترنت بود.

استاندارد TRC-10 بدون استفاده از ماشین مجازی ترون (TVM) توسط بلاک چین ترون پشتیبانی می‌شود. از سوی دیگر TRC-20 استانداردی است که برای قراردادهای هوشمند ترون با استفاده از ماشین مجازی ترون (TVM) کاربرد دارد. این استاندارد از نظر ساختاری با ERC-20 قابل قیاس است. توکن‌های TRC-10 می‌توانند با هزینه ۱۰۲۴ واحد TRX روی شبکه ترون صادر شوند. برای ساخت این نوع توکن نیاز به دانش برنامه نویسی خاصی نیست.

 

ترون چگونه کار می کند و چه فناوری پشت آن است؟

شبکه ترون طبق چند اصل کار می کند. اولین مورد این است که تمام داده های موجود در سیستم رایگان هستند و توسط یک سیستم مرکزی کنترل نمی شوند. دارندگان محتوا می توانند دارایی های دیجیتال ، در این مورد ، ارز اصلی TRX یا سایر نشانه های پشتیبانی شده توسط TRX را به عنوان پاداش برای محتوای خود دریافت کنند.

همانطور که در بالا ذکر شد ، توسعه دهندگان می توانند سکه ها یا توکن های خود را ایجاد کنند که می تواند در برنامه های آنها در شبکه مورد استفاده قرار گیرد. ترون این توکن های ایجاد شده را پوشش می دهد.

مرحله نهایی برنامه توسعه شبکه ترون پشتیبانی از بازی ها در شبکه است. این موارد کاملاً غیرمتمرکز خواهد بود و کاربران می توانند هنگام خرید بازی با TRX خود ، مستقیماً به سازندگان پاداش دهند.

 

ارز دیجیتال ترون (TRX)

ارز دیجیتال ترون با واحد اختصاری TRX، ارز داخلیِ بلاک چین ترون است که در زمان نگارش این مطلب در رده 30 برترین ارزهای دیجیتال دنیا قرار دارد. این توکن در سپتامبر سال ۲۰۱۷ و پس از اولین ICO موفق ترون ساخته شد. در آن ICO ترون توانست ۷۰ میلیون دلار سرمایه جذب کند. در ابتدا TRX توکنی روی شبکه اتریوم یا همان پروتکل ERC-20 بود و پس از فعال شدن بلاک چین ترون در ۲۵ ژوئن ۲۰۱۸، روی شبکه اصلی آمد.

ترون برخلاف اغلب ارزهای دیجیتال دیگر، قابل استخراج نیست و تایید تراکنش‌ها از طریق الگوریتم اثبات سهام نمایندگی شده (DPoS) انجام می‌شود که درباره آن در ادامه توضیح داده‌ایم. تعداد کل توکن‌های ترون ۱۰۰ میلیارد واحد بوده که در زمان نگارش این پست حدود 71 میلیارد واحد از آن در گردش است.