دوج کوین (Dogecoin) چیست؟ همه چیز درباره دوج کوین


دوج کوین (Dogecoin) چیست؟ همه چیز درباره دوج کوین

دوج کوین (Dogecoin) یک ارز رمزنگاری شده است ، مانند بیت کوین یا اتریوم - اگرچه این حیوان بسیار متفاوت از هر یک از این سکه های محبوب است. دوج کوین در اصل حداقل تا حدی به عنوان یک شوخی برای علاقه مندان به رمزارزها ایجاد شده است و نام خود را از یک الگوی رفتاری که قبلاً محبوب بود گرفته است. با وجود این داستان غیرمعمول، محبوبیت آن در سال 2021 منفجر شده است - در زمان نگارش این مطلب ، دوج کوین با 50 میلیارد دلار ارزش بازار، در رده ششم بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد.

 

دوج کوین چیست؟


مهندسان نرم افزار بیلی مارکوس و جکسون پالمر در اواخر سال 2013 دوج کوین را ایجاد کردند. پالمر با استفاده از یک الگوی رفتاری معروف در آن زمان که دارای واژه عمدی غلط املاک "doge" بود برای توصیف یک سگ شیبا اینو لوگوی دوج کوین را برند سازی کرد.

پت وایت ، مدیر عامل Bitwave گفت: "Doge واقعاً برای سرگرمی در بیت کوین شروع شد." در روزهای ابتدایی آن ، جامعه ای از علاقه مندان اقدام به تبلیغات تبلیغاتی برای افزایش مشخصات دوج کوین کردند ، به عنوان مثال بودجه ای را برای اعزام تیم Bobsleigh جامائیکا به المپیک 2014 جمع آوری کردند یا از یک راننده NASCAR حمایت مالی کردند.

در اوایل سال 2021 ، دوج کوین در هیئت پیام RedStit WallStreetBets - تحریک کننده اصلی ماجرای GameStop در ژانویه - جایی که علاقه مندان قول داده بودند ارزش آن را "به ماه" برسانند (که قبل از آن بود که همه بحث های ارزهای دیجیتال در subreddit ممنوع شود).

امروز دوج کوین شوخی ندارد ، با فرایند انفجاری که در قیمت آن رخ داده و بیش از 5000 درصد در سال 2021 قیمت آن افزوده شده است. ایلان ماسک همچنین دوج کوین را "ارز دیجیتال مردم" نامید و قول داد که یک نشانه دوج کوین فیزیکی روی ماه بکارد.

 

دوج کوین چگونه کار می کند؟


دوج کوین یک ارز رمزنگاری شده است که با فناوری بلاکچین کار می کند ، مانند بیت کوین واتریوم. بلاک چین یک دفتر توزیع شده و امن دیجیتال است که تمام تراکش های انجام شده با استفاده از ارز دیجیتال غیرمتمرکز در خود ذخیره می کند.

همه دارندگان یک نسخه مشابه از دفتر بلاکچین دوج کوین دارند که به طور مداوم با تمام معاملات جدید ارز رمزنگاری شده به روز می شود. مانند سایر ارزهای رمزپایه ، شبکه بلاکچین دوج کوین از رمزنگاری برای ایمن نگه داشتن همه معاملات استفاده می کند.

برای پردازش معاملات و ثبت آنها در بلاکچین دوج کوین - که اصطلاحاً "اثبات کار" سیستم است ، از کامپیوتر برای حل معادلات پیچیده ریاضی استفاده می کنند. در ازای پردازش معاملات و پشتیبانی از دفتر بلاکچین ، استخراج کنندگان دوج کوین اضافی به دست می آورند ، سپس می توانند آن را نگه دارند یا در بازار آزاد بفروشند.

نحوه خرید دوج کوین


شما با وارد شدن به سایت https://onyxchange.com پس از ثبت نام و احراز هویت به آسانی و در پلتفرمی امن می توانید دوج کوین بخرید و یا بفروشید.