آموزش گام به گام شارژ حساب فارکس با وب مانی


۱۹ خرداد ۱۴۰۰
آموزش گام به گام شارژ حساب فارکس با وب مانی

در بازار تبادل ارزهای جهانی، ارزهای مختلفی مانند دلار آمریکا، یورو، پوند، ین و … توسط بانک‌ها، شرکت‌های چندملیتی، تجار، شرکت‌های بیمه‌ای، شرکت‌های صادرات و واردات، سفته‌بازها و اشخاص حقیقی مورد معامله قرار می‌گیرد.

 یکی از بازار هایی که توسط معامله کنندگان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد (Foreign Exchange Market) یا به طور مخفف Forex است؛ معامله در بازار فارکس عبارت است از خرید یک ارز و در ازای فروش ارزی دیگر. این بازار مکان فیزیکی مشخصی ندارد و بانک‌ها، مؤسسات و معامله‌گران از طریق شبکه الکترونیکی، یک ارز را در مقابل ارز دیگر معامله می‌کنند.

با توجه به اینکه برای معامله در بازار فارکس باید یک حساب بین المللی داشت. در ایران به دلیل تحریم‌ها دسترسی به حساب بین‌المللی راحت نیست. البته بدون داشتن حساب بانکی بین‌المللی هم می‌توان در بازار فاراکس فعالیت کرد.کاربران ایرانی در واقع از کارگزاران یا به اصطلاح بروکرها خدمات دریافت می کنند. در این مقاله می‌خواهیم به حساب فارکس و نحوه شارژ کردن آن با وب مانی بپردازیم.

آموزش گام به گام باز کردن حساب وبمانی


آلپاری چیست؟


آلپاری یکی از بروکر های معتبر در انجام معاملات فارکس است که در سال 1998 تاسیس شده است. دفتر مرکزی آلپاری در جزیره موریس واقع شده است.

آلپاری انواع مختلف حساب(مانند نانو، استاندارد و …) دارد که مشتریان این کارگزاری می توانند بسته به نیاز خود از خدمات متنوع آن استفاده کنند.

افتتاح حساب در آلپاری در مدت زمان کمی قابل انجام است.

پس از ساخت حساب وب مانی، ابتدا باید وارد صفحه شخصی خود در آلپاری شده و  سپس یکی از حساب‌هایتان را انتخاب کنید و روی گزینه واریز کلیک کنید.

شارژ کردن حساب آلپاری با وبمانی

بعد از زدن گزینه واریز صفحه زیر را مشاهده می کنید. در صفحه بعدی در کادر انتقال ارز باید گزینه webmoney را از بین ارز های موجود انتخاب کنید و در کادر روبرو آن کیف پول دلاری وب مانی با عنوان اختصاری USD را انتخاب کنید. در قسمت انتقال به حسابی که قصد شارژ کردن آن را  دارید انتخاب کنید و گزینه ادامه را کلیک کنید.

شارژ کردن حساب آلپاری با وبمانی

در مرحله بعد شما باید میزانی که می خواهید حسابتان شارژ شود را وارد کنید (در اینجا حساب را به میزان 10 دلار شارژ می کنیم) سپس روی گزینه ی ادامه کلیک کنید.

برای هزینه‌های پیامک حداقل 30 سنت ته کیف پول وب مانی خود نگه دارید تا هزینه‌های پیامک از آن کسر شود، اگر مانده کیف پولتان 0 باشد، پیامک ارسال نمی‌شود و در زمان انتقال دلار به مشکل می‌خورید

شارژ حساب آلپاری با وبمانی

در این مرحله مبلغ و آدرس حسابی را که میخواهید شارژ شود تایید کنید و روی گزینه انتقال وجه کلیک کنید.

شارژ حساب آلپاری با وبمانی

توجه در صورتی که برنامه E-NUM جهت در یافت کد را فعال کرده باشید می توانید بدون پرداخت هرینه اس ام اس پرداخت را تکمیل نمائید.

اگر از قبل وارد حساب وب مانی خود شده باشید، صفحه زیر را مشاهده می کنید.  سپس روی دکمه دریافت کد (recieve a code) کلیک کرده تا کدی 5 رقمی به شماره همراه شما ارسال شود. کد پیامک شده را وارد کنید و گزینه پرداخت را بزنید.

بعد از وارد کردن کد پیامک شده در محل مورد نظر روی confirm the payment کلیک کنید.

با مشاهده پیام payment has been processed حساب الپاری شما به میزان 10 دلار با استفاده از کیف پول دلاری وب مانی شارژ شده است. اگر بعد از 10 ثانیه بصورت خودکار به سایت آلپاری منتقل نشدید روی گزینه go to merchant’s website کلیک کنید.

جهت خرید وبمانی و سایر ارزهای دیجیتال ابتدا در سایت https://www.onyxchange.com عضو شوید بعد از احراز هویت می توانید به صورت اتوماتیک ارز مورد نظر را بخرید.