دائو چیست و به چه منظور ایجاد شد؟


 دائو چیست و به چه منظور ایجاد شد؟

یک ماشین فروش را تصور کنید که نه تنها از شما پول می گیرد و در عوض یک میان وعده به شما می دهد بلکه از آن پول برای سفارش مجدد خودکار کالاها نیز استفاده می کند. این دستگاه همچنین خدمات نظافت را سفارش می دهد و اجاره خود را به تنهایی پرداخت می کند. علاوه بر این ، همانطور که پول خود را برای خرید این دستگاه می گذارید ، شما و دیگر کاربران در مورد اینکه چه میان وعده هایی سفارش می دهد و چند بار باید تمیز شود ، می توانید نظر دهید. هیچ مدیری ندارد ، همه این فرایندها از قبل به صورت کد نوشته شده اند.

تقریباً این نحوه کار یک DAO یا یک سازمان خودمختار غیرمتمرکز است. از زمانی که بیت کوین موفق به خلاص شدن از شر واسطه ها در معاملات مالی شد ، ایده چنین مدل مدیریتی در جامعه ارزهای رمزنگاری شده در جریان است. به همین ترتیب ، ایده اصلی پشت DAO ایجاد یک شرکت یا سازمانی است که می تواند بدون مدیریت سلسله مراتبی کاملاً کار کند.

دائو چگونه کار میکند؟

بیت کوین به عنوان اولین DAO کاملاً کاربردی در نظر گرفته شد ، زیرا دارای مجموعه ای از پیش برنامه ریزی شده از قوانین ، به صورت مستقل عمل می کند و از طریق یک پروتکل توافق توزیع شده هماهنگ می شود. از آن زمان ، استفاده از قراردادهای هوشمند در بستر Ethereum فعال شد ، که ایجاد DAO را به عموم مردم نزدیک کرد و شکل ظاهری آنها را شکل داد.

اما DAO برای بهره برداری کامل به چه مواردی نیاز دارد؟ اول از همه ، مجموعه ای از قوانین که طبق آن عمل خواهد کرد. این قوانین به عنوان یک قرارداد هوشمند ، که اساساً یک برنامه رایانه ای است ، بصورت مستقل در اینترنت وجود دارد ، رمزگذاری می شود ، اما در عین حال به افرادی نیاز دارد تا وظیفه ای را انجام دهند که به تنهایی قادر به انجام آن نیست.

پس از وضع قوانین ، DAO وارد مرحله تأمین مالی می شود. این به دو دلیل یک قسمت بسیار مهم است. اولاً ، DAO باید نوعی دارایی داخلی داشته باشد ، نشانه هایی که می تواند توسط سازمان خرج شود یا برای پاداش دادن به فعالیت های خاصی در آن استفاده شود. ثانیاً ، با سرمایه گذاری در DAO ، کاربران حق رأی و متعاقباً توانایی تأثیرگذاری بر نحوه عملکرد آن را می یابند.

DAO (سازمان خودمختار غیرمتمرکز)

پس از اتمام دوره تأمین اعتبار و استقرار DAO ، کاملاً مستقل و کاملاً مستقل از سازندگان آن و همچنین افراد دیگر برای این امر مستقل می شود. آنها متن باز هستند ، به این معنی که کدهای آنها توسط هر کسی قابل مشاهده هستند. علاوه بر این ، تمام قوانین و معاملات مالی در بلاکچین ثبت شده است. این باعث می شود DAO کاملا شفاف ، تغییرناپذیر و فساد ناپذیر باشد.

به محض بهره برداری از DAO ، تمام تصمیمات در مورد محل و چگونگی هزینه وجوه آن از طریق دستیابی به اتفاق نظر اتخاذ می شوند. هرکسی که سهمی در DAO خریده باشد می تواند در مورد آینده آن پیشنهاداتی ارائه دهد. به منظور جلوگیری از اسپم شدن شبکه با پیشنهادات ، می توان برای واریز وجهی واریز کرد.

متعاقباً ذینفعان به این پیشنهاد رای می دهند. برای انجام هر عملی ، اکثریت باید در مورد انجام این کار توافق کنند. درصد مورد نیاز برای رسیدن به آن اکثریت بسته به DAO متفاوت است ، همانطور که در کد آن مشخص شده است.

ساساً ، DAOs مردم را قادر می سازد مبالغ خود را با هرکسی در دنیا مبادله کنند. این کار را می توان به صورت سرمایه گذاری ، کمک خیرخواهانه ، جمع آوری پول ، وام گرفتن و موارد دیگر و همه بدون واسطه انجام داد. یک مشکل بالقوه مهم در سیستم رای گیری این است که حتی اگر یک سوراخ امنیتی در یک کد اولیه مشاهده شود ، تا زمانی که اکثریت به آن رای ندهند ، نمی توان آن را اصلاح کرد. در حالی که رای گیری انجام می شود ، هکرها می توانند از اشکال کد استفاده کنند.