راهنمای ایجاد و استفاده از کیف پول Blockchain


راهنمای ایجاد و استفاده از کیف پول Blockchain

کیف پول بلاک چین که در سایت به آدرس Blockchain.com ساخته می شود ، به جرات می توان گفت که یکی از قدیمی ترین و پر کاربردترین کیف پول های بیت کوین می باشد.که در سال های اخیر توکن های Bitcoin Cash و Ethereum  و Stellar را نیز به لیست خود اضافه نموده است تا کاربران علاوه بر بیت کوین ، از این توکن ها هم برای ذخیره در این کیف پول استفاده نمایند.البته اخیرا گزینه ترید هم به آپشن های این کیف پول اضافه گردیده است.این سایت از ابتدای فعالیت خود تاکنون علاوه بر کیف پول ، برای رهگیری تراکنشات بیت کوین نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

 

با توجه به اینکه این کیف پول تحت وب می باشد و کلید های خصوصی در سرورهای آن ذخیره می شود ، ولی از اعتماد گسترده ای نزد کاربرانش که تعدادشان زیاد نیز هست ، برخوردار می باشد.از دلایل این اعتماد می توان به امنیت زیاد آن در رمزگذاری کردن کل داد ه ها(کلید های خصوصی ، مقدار توکن ها و ...) و تایید هویت مستحکم آن اشاره کرد.در ادامه با مراحل ساخت این کیف پول و تایید هویت و بک آپ گیری در آن بیشتر آشنا می شویم.

در ابتدا وارد سایت به آدرس https://blockchain.com شوید و همانند شکل زیر روی دکمه Sign Up کلیک نمایید.

 

در مرحله بعد همانند شکل زیر باید ابتدا ایمیل خود را در گزینه اول وارد نموده و در دو جای خالی بعدی پسوورد و تکرار آن را وارد نمایید و با فشردن دکمه Create Wallet به مرحلع بعد می روید.

 

در این قسمت کیف پول شما ساخته شده است.شما باید به ایمیل خود رفته و پیام رسیده از سمت سایت بلاک چین را وریفای نمایید و در ضمن Wallet ID خود را نیز یادداشت نموده ، چراکه در دفعات بعدی برای ورود به کیف پولتان به آن احتیاج دارید.

 

راهنمای کار با ولت بلاکچین

در این قسمت کار با پنل کاربری کیف پول بلاکچین که چندان سخت هم نیست را به شما آموزش میدهیم به طوری که  کاربران پس از مدتی گشت‌و‌گذار در آن، به راحتی نحوه کارش را یاد می‌گیرند.

در ضمن برای استفاده آسان‌تر از کیف پول بلاکچین، نرم افزار موبایل آن را دانلود و نصب نمایید. این نرم افزار برای دو سیستم عامل اندروید  و iOS  در سایت بلکچین در دسترس است.

کیف پول بلاک چین به جز امکان ذخیره ارزهای دیجیتال، امکانات دیگری هم برای کاربران خود فراهم کرده است که البته بیشتر آن‌ها برای کاربران ایرانی قابل استفاده نیست و نیاز به احراز هویت با پاسپورت دارد. اگر ساکن ایران هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از این کیف پول فقط برای ذخیره، دریافت یا ارسال ارزهای دیجیتال استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که برای هر بار وارد شدن به پنل کاربری کیف پولتان در سایت بلاک چین باید پیام فرستاده شده به ایمیلتان را وریفای نمایید.پس از ورود به صفحه اصلی همانند شکل ، شما می توانید از قسمت های مختلف سایت استفاده نمایید.

 

دریافت رمزارز

برای دریافت رمزارز شما بایستی روی گزینه Request که در شکل بالا و با فلش قرمز رنگ مشخص شده است کلیک نمایید.

پس از آن وارد همانند شکل زیر وارد قسمت جدید می شوید که از قسمت بالا و گزینه Currency شما رمزارز مورد نظر خود را که قرار است دریافت نمایید ، انتخاب می کنید و بر اساس انتخاب شما آدرس کلید عمومی شما (Address) یا همان شماره حسابتان که در شکل زیر داخل کادر قرمز مشخص شده است نمایش داده می شود.با ارسال این شماره حساب به فرستنده ، رمزارز مورد نظرتان را دریافت خواهید کرد.برای کپی کردن این شماره حساب می توانید از گزینه ای که با فلش قرمز مشخص شده استفاده نمایید.

 

ارسال رمزارز

برای ارسال رمزارز نیز همانند شکل زیر پس از کلیک روی گزینه send در صفحه اصلی ، ورقه ارسال باز می شود که شما به ترتیب در قسمت شماره 1 که با فلش قرمز مشخص شده ، آدرس رمزارز گیرنده را وارد می کنید.سپس برای گزینه 2 مقدار ارسالی را که به دلار می باشد وارد می کنید که گزینه 3 به صورت خودکار معادل بیت کوین آن را مشخص می کند.در آخر برای گزینه 4 هم که مقدار fee شبکه را مشخص نموده ، انتخاب کرده و روی دکمه Continue کلیک می نمایید. 

 

مسائل امنیتی و بک آپگیری

در رابطه با مسائل امنیتی ، همان طور که در ابتدای این مقاله اشاره شد کیف پول بلاکچین با وجود اینکه تحت وب بوده و همه کلید های خصوصی را در سرورهایش ذخیره می کند ، با این حال از روش رمزگذاری بسیار دقیق و پیشرفته ای استفاده می کن که این امر باعث شده تا کاربران فراوانش ، اعتماد زیادی به این کیف پول داشته باشند.

همچنین کیف پول blockchain گزینه‌های امنیتی قابل توجهی را برای کاربرانش فراهم کرده است که از مهمترین‌شان می‌توان به تایید هویت دو مرحله ای اشاره کرد. با فعال کردن این گزینه، کاربر هنگام ورود به سیستم علاوه بر کلمه عبور، باید کدی را هم که نرم‌افزار «Google Authenticator» به او می‌دهد وارد کند.

ولی متاسفانه سیستم پیامکی تلفن همراه برای کاربران ایرانی مسدود می باشد.

در رابطه با بک آپگیری مراحل زیر را دنبال نمایید.

بک آپ گرفتن از دارایی های خودتان ، علی الخصوص کیف پول بلاک چین مهمترین کار پس از ساختن کیف پول است.

چنانچه کلمه عبور خود را فراموش کنید، یا به هر دلیل دسترسی خود به کیف پول را از دست بدهید و در صورت نداشتن بک آپ از آن ، تمام دارایی‌هایتان از دست می‌رود و دیگر نمی‌توانید آن‌ها را بازیابی کنید.

کیف پول بلاک چین به عنوان بک‌آپ به شما یک مجموعه ۱۲ عددی از کلمات انگلیسی (Recovery Phrase) می‌دهد که در صورت هر گونه مشکل برای کیف پول می‌توانید با کلمات بازیابی دارایی‌های خود را بازیابی کنید.

در ابتدا همانند شکل زیر در صفحه اصلی بلاک چین وارد قسمت Security می شویم.

 

سپس در صفحه جدید وارد قسمت Backup Funds می شوید که در شکل زیر با کادر و فلش قرمز رنگ مشخص شده است.

 

 

در مرحله بعد به شما توضیحاتی در رابطه با 12 کلمه داده می شود که شما پس از فشردن دکمه view secret private key recovery pharse که در شکل زیر مشخص شده است وارد مرحله بعد می شوید که در دو ردیف 6 تایی کلمات را به شما نشان خواهد داد.

 

در این مرحله شما باید 12 کلمه ای که نمایش داده می شود را به دقت و به ترتیب در جایی نوشته و به خوبی نگهداری نمایید.چراکه اگر به هر دلیل برای اکانت شما مشکلی پیش آمد ، می توانید با این 12 کلمه اکانت خود را بازیابی نمایید.پس از نوشتن این کلمات در مرحله بعد از شما به صورت تصادفی تعدادی از کلمات را می خواهد که وارد نمایید سپس دکمه Confirm را فشار دهید.همانند شکل زیر:

 

اگر به طور صحیح این کلمات را وارد نمایید پیام موفقیت آمیز بودن بک آپ گیری شما صادر می گردد و تیک سبز Backup برای شما همانند شکل زیر فعال خواهد گردید.

 

در این قسمت کلیه مراحل امنیتی و بک آپگیری به پایان رسیده است و شما می توانید با کمی گشت و گذار بیشتر در داخل صفحه خود با امکانات و کارکردهای متنوع این کیف پول بیشتر آشنا شوید.