6 کتاب برتر برای یادگیری بیت کوین


6 کتاب برتر برای یادگیری بیت کوین

با رشد حیرت آور ارزهای دیجیتال در سال 2021،  و افرایش محبوبیت آنها، اشتیاق مردم به منابع یادگیری مفاهیم مرتبط ارزهای دیجیتال و بلاکچین هم در حال افزایش است. اگر همین حالا عبارت «بیت کوین چیست» را در اینترنت جست‌وجو کنید، خواهید دید که صدها مقاله و ویدیوی آموزشی مختلف و رایگان وجود دارد، علاوه بر این، دوره‌های آموزشی بسیاری هم هستند که به‌صورت حضوری و یا آنلاین، این مفاهیم را به شما آموزش می‌دهند.

فراتر از عملکرد خود سکه بیت کوین ، شاهد انفجار صنعت رمز ارزها هستیم ، سکه های جدید ، استارتاپ ها ، "پیشنهادات اولیه سکه" (ICO) و حالت های سرمایه گذاری دائماً ظاهر می شوند.

با این حال تعداد کمی دقیقاً می دانند که بیت کوین چیست و چگونه کار می کند. در اینجا برخی از بهترین کتابها برای مطالعه در مورد بیت کوین را می خوانید با ما همراه باشید.

 

نکات کلیدی که با خواندن این کتاب ها یاد خواهید گرفت


  • "تسلط بر بیت کوین" یک آغازگر مفید است.
  • "Cryptoassets" نظر سرمایه گذار را به خود جلب می کند.
  • "کتاب ساتوشی" داستانی اسرارآمیز است.
  • "کریپتوکارنسی" زمینه گسترده تری را کشف می کند.
  • "بیت کوین از مبتدی تا متخصص" این فناوری را توضیح می دهد.
  • «طلای دیجیتال» داستان اصلی را روایت می کند.

 


1. «تسلط بر بیت کوین» نوشته آندریاس آنتونوپولوس


عنوان انگلیسی: Mastering Bitcoin: Programming the Open Blockchain

نویسنده: آندریاس آنتونوپولوس (Andreas Antonopoulos)

سال انتشار: ۲۰۱۷

عنوان فارسی: تسلط بر بیت کوین؛ آغازی بر کدنویسی شبکه بلاک چین

بهترین کتاب‌ها برای شروع یادگیری بیت کوین و ارزهای دیجیتال

 

این کتاب در سال 2014 منتشر شد ، مبانی مفیدی در مورد مفهوم ارز  غیرمتمرکز مستقر در دنیای دیجیتال است. این کتاب به فناوری پشت بیت کوین ، هدف ارز مجازی و کاربردهای آن در دنیای واقعی می پردازد.

 خوانندگان نحوه کار ارز ، نحوه پردازش معاملات بیت کوین و نحوه عملکرد شبکه اصلی را می آموزند. این کتاب همچنین مفاهیم مهم پشت بیت کوین مانند بلاکچین و کیف پول بیت کوین را شامل می شود. نسخه به روز شده ای که در جولای 2017 منتشر شد ، منعکس کننده تحولات بعدی است.

کتاب تسلط بر بیت کوین برای شروع یادگیری اصطلاحات پیچیده مرتبط با بیت کوین فوق‌العاده است. تجربه وسیع آنتونوپولوس در حوزه ارزهای دیجیتال به‌وضوح در این کتاب مشهود است. او مفاهیم پیچیده بیت کوین را به‌قدری واضح و روان توضیح می‌دهد که برای هر خواننده‌ای و با هر سطحی از اطلاعات قابل‌فهم است.

یه همین جهت، این کتاب راهنمای مناسبی برای دنیای به‌ظاهر پیچیدۀ اولین ارز دیجیتال دنیا محسوب می‌شود و دانش کافی را برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال در اختیار کاربران قرار می‌دهد. چه توسعه‌دهنده اپلیکیشنی جدید باشید، چه قصد سرمایه‌گذاری در یک استارتاپ را داشته باشید و چه یک فرد معمولی باشید که صرفاً قصد دارد در مورد این فناوری بیشتر بداند، این کتاب با توضیحات شیوای آنتونوپولوس دیدگاه لازم را به شما ارائه می‌دهد و کمک می‌کند که اولین گام را به‌خوبی بردارید.

 


۲. «دارایی‌های رمز‌نگاری‌شده» نوشته کریس بورنیسک و جک تاتار


عنوان انگلیسی:  Cryptoassets: The Innovative Investor’s Guide to Bitcoin and Beyond

نویسندگان: کریس بورنیسک (Chris Borniske) و جک تاتار (Jack Tatar)

سال انتشار: 2017

عنوان فارسی: راهنمای جامع و نوآورانه برای سرمایه‌گذاران در بیت‌کوین

بهترین کتاب‌ها برای شروع یادگیری ارزهای دیجیتال

 

این کتاب که توسط بنیانگذار یک شرکت دارایی ارز رمزنگاری شده و یک سرمایه گذار فرشته نوشته شده است ، به بررسی ارزهای دیجیتال و همچنین نشانه ها و کالاهای مرتبط می پردازد. این به سبک آسان خوانده می شود ، اما اطلاعات آن کوتاه نیست. 

نکته قابل توجه تاریخچه مفصلی از صنعت است که ممکن است بسیاری از سرمایه گذاران جدید از آن اطلاع نداشته باشند.

کتاب دارایی‌های رمز‌نگاری‌شده نکات بسیار کاربردی و جالبی را در مورد نحوه ارزش‌گذاری دارایی‌های دیجیتال، نحوه تعیین زمان مناسب برای سرمایه‌گذاری و نحوه برخورد با حباب‌های قیمت و جنون بازار به خواننده ارائه می‌دهد.

خواندن این کتاب برای علاقه مندان ارزهای دیجیتال و یا برای کسانی که قصد سرمایه گذاری دارد توصیه میشود

 

 


3. «کتاب ساتوشی» نوشته فیل شامپاین


عنوان انگلیسی: The Book Of Satoshi

نویسندگان: فیل شامپاین (Phil Champagne)

سال انتشار: 2014

عنوان فارسی: نوشته های گردآوری شده خالق بیت کوین ساتوشی ناکاموتو

 

 

نویسنده به عمق اسرارآمیز خالق بیت کوین ، معروف به ساتوشی ناکاموتو ، شیرجه می زند. شامپاین بررسی می کند که ناکاموتو چه کسی است ، آیا یک نفر است یا یک گروه ، و اینکه چگونه ممکن است ناکاموتو بیت کوین ایجاد کند در حالی که کاملاً ناشناس است.

 این کتاب شامل ایمیل ها و پست های اینترنتی واقعی ناکاموتو است که به ترتیب زمانی ارائه شده است. 

این کتاب همچنین شامل انواع موضوعات فنی بیت کوین است که به عبارتی آسان قابل پیگیری تقسیم می شوند. پتانسیل اقتصادی و پیامدهای اقتصادی این ارز بررسی می شود. یک نسخه از مقاله سفید اصلی توسط ناکاموتو که انقلاب بیت کوین را راه اندازی کرده است ، موجود است.

با توجه به اینکه این کتاب به طور مفصل همه چیز را درباره خالق بیت کوین شرح داده این کتاب نیز برای علاقه مندان ارزهای دیجیتال و بلاکچین توصیه میشود.

 


4. «ارز رمزنگاری شده» نوشته آبراهام کی وایت


عنوان انگلیسی: Cryptocurrency 

نویسندگان: آبراهام کی وایت (Abraham K. White)

سال انتشار: 2017

عنوان فارسی: استخراج ، سرمایه گذاری و تجارت در بلاکچین ، از جمله بیت کوین اتریوم، لایت کوین، ریپل، دش، دوج کوین و سایر ارزهای دیجیتال

 

 

 

این کتاب که در اکتبر سال 2017 منتشر شده است ، همه چیز در مورد استخراج ، سرمایه گذاری و تجارت با ارزهای دیجیتال غیر از بیت کوین است. 

این شامل مطالبی در مورد ارز رمزپایه اصلی و برجسته است ، اما ممکن است خوانندگان برای تجزیه و تحلیل و توصیه های آن در مورد ارزهای دیجیتال کمتر شناخته شده ، مفیدتر باشند.

 

 

 

 

 


5. «انقلاب بلاک چین» نوشته دان و الکس تپسکات


عنوان انگلیسی: Blockchain Revolution

نویسندگان: دان تپسکات (Don Tapscott) و الکس تپسکات (Alex Tapscatt)

سال انتشار: 2016

عنوان فارسی: انقلاب بلاک چین؛ چطور بیت کوین، پول، کسب‌وکار و جهان را تغییر می‌دهد

 

 

 

دان تپسکات و الکس تپسکات که پدر و پسری متخصص در حوزه بلاک چین هستند، در این کتاب بررسی کرده‌اند که چگونه فناوری بلاک چین می‌تواند همه سیستم‌های جهان را تحت‌تأثیر قرار دهد.

بلاک چین یکی از فناوری‌های بنیادینی است که در تمام کتاب‌های مربوط به ارزهای دیجیتال موردبررسی قرار گرفته (و یا دست‌کم مرور کوتاهی بر آن انجام شده است). 

تقریباً همه ارزهای دیجیتالی که ما می‌شناسیم، مبتنی بر بلاک چین هستند. بدون بلاک چین، ادامه فعالیت این ارزها ممکن نیست؛ اما عکس این مسئله صحیح نیست. به‌بیان دیگر، کاربردهای بلاک چین بسیار گسترده است و به‌هیچ‌وجه محدود به ارزهای دیجیتال نیست.

 

 

 


 6. «طلای دیجیتال» نوشته ناتانیل پوپر


عنوان انگلیسی: Digital Gold

نویسندگان: Nathaniel Popper

سال انتشار: 2016

عنوان فارسی: بیت کوین و داستان درونی ناسازگارها و میلیونرهایی که سعی در بازآفرینی پول دارند

کتاب‌ها برای شروع یادگیری ارزهای دیجیتال

 

 

این کتاب سال 2015 در لیست نهایی جایزه کتاب سال تجارت فایننشال تایمز و مک کینزی در سال 2015 قرار گرفت. 

پوپر درباره خالق ناشناس و روزهای اولیه بیت کوین تحقیق می کند و داستان ارز دیجیتال را از نگاه بسیاری از شخصیت های اصلی این ارز تعریف می کند. آنها شامل میلیونرهای آمریکای جنوبی و آسیایی ، دوقلوهای Winklevoss و خالق ناشناس بیت کوین ، Satoshi Nakamoto هستند. 

نویسنده همچنین بیت کوین را تجزیه و تحلیل کرده و مقایسه ارز دیجیتال با طلا را بیان می کند و بیان می کند که چگونه بیت کوین به استاندارد جهانی "ذخیره ارزش" تبدیل شده است.