بیت کوین کش چیست؟ آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین کش BCH


بیت کوین کش چیست؟ آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین کش BCH

 بیت کوین کش به عنوان یک شبکه پرداخت و یک کریپتوکارنسی عمل می‌کند که واحد اصلی تراکنش آن توکن BCH است. بیت کوین کش، یک پول الکترونیکی همتا به همتا برای اینترنت است که برای عملیات خود به هیچ بانک مرکزی و اشخاص ثالث قابل اعتمادی نیاز ندارد و کاملاً غیر متمرکز است. این ارز دیجیتال در آگوست ۲۰۱۷ به منظور رفع مشکلات بیت کوین بوجود آمد. تمرکز اصلی بیت کوین کش بر ظرفیت تراکنش است.  بیت کوین کش، انشعاب یا همان فورکی از بیت کوین است.

 

آغاز بیت کوین کش

در ۱ اوت سال ۲۰۱۷، با ایجاد بلاک شماره ۴۷۸,۵۵۹ در بلاک چین بیت کوین، یک بلاک چین جدید ایجاد و به این ترتیب، رسماً بیت کوین کش متولد شد.

علت اصلی رقم خوردن اختلاف در جامعه بیت کوین و تولد بیت کوین کش، یک مسئله بنیادی بود: مسئله کندی تراکنش‌ها و افزایش کارمزد آنها در گذر زمان که در شبکه بیت کوین بود.

بیت کوین کش با افزایش حجم بلاک تا حداکثر ۳۲ مگابایت که در بیت کوین محدود به ۱ مگابایت است، امکان پردازش تراکنش‌های بیشتری را فراهم می‌کند.

به دور از اختلاف‌نظرهای ایدئولوژیک و اندازه بلاک، شباهت‌های زیادی بین بیت کوین و بیت کوین کش وجود دارد. هر دوی آنها برای تأیید تراکنش‌ها و تولید سکه‌های جدید از مکانیسم اجماع  استخراج (ماینینگ) استفاده می‌کنند و تعداد کل واحدهای هر دو محدود به ۲۱ میلیون است .

حامیان بیت کوین کش BCH معتقدند که این ارز دیجیتال اهداف اصلی بیت کوین را دنبال می‌کند. به‌گفته آن‌ها، براساس طرح ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت کوین، قرار بود این شبکه ارز دیجیتال همتا‌ به همتایی برای تبادلات مالی باشد.

پس از گذشت حدود پنج سال از خلق بیت کوین، با افزایش مقبولیت این ارز دیجیتال در بین عموم و درنتیجه افزایش قیمت آن، بیت کوین به‌جای یک ارز، بیشتر به ابزاری برای ذخیره ارزش تبدیل شد. به‌دلیل افزایش تعداد تراکنش‌ها، در سال ۲۰۱۵ بود که کم کم بلاک چین بیت کوین داشت شلوغ می‌شد و مشکل مقیاس‌پذیری نمایان شد. محدودیت اندازه بلاک بیت کوین باعث شده بود تراکنش‌های زیادی در صف منتظر تأیید بمانند. چون بلاک‌ها نمی‌توانستند همزمان با رشد تعداد تراکنش‌ها حجم خود را ارتقا دهند