ایاس (EOS) چیست؟ راهنمای کامل درک اینکه بلاکچین ایاس چیست و چگونه کار می کند


۳۱ خرداد ۱۴۰۰
ایاس (EOS) چیست؟ راهنمای کامل درک اینکه بلاکچین ایاس چیست و چگونه کار می کند

احتمالاً صدای هیاهوی اطراف بلاکچین ایاس را شنیده اید و اکنون می خواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید؟اگر چنین است ، شما به جای درست آمدید! امروز قصد دارم همه چیزهایی را که باید در مورد ایاس بدانید به ساده ترین شکل ممکن توضیح دهم. بنابراین ، چه یک کاربر پیشرفته باشید و چه تازه شروع به یادگیری بیشتر در مورد ارز دیجیتال کرده اید ، این مقاله برای شما مناسب خواهد بود.این راهنما شامل همه چیز از نحوه شروع پروژه تا نحوه کار این فناوری خواهد بود.

ضمناً ، آیا می دانید EOS در واقع "E-OS" تلفظ می شود !؟

EOS که در فارسی آن را ایاس می‌خوانیم، یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که با هدف انتقال ارزش، ایجاد قراردادهای هوشمند و ساخت اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز ایجاد شد. معماری خلاقانه بلاک چین ایاس به‌گونه‌ای است که می‌توان این پلتفرم را به‌عنوان یک راهکار مقیاس‌پذیری (یعنی افزایش سرعت و کاهش هزینه) برای بلاک چین مطرح کرد. این پلتفرم در ابتدای فعالیت، به‌عنوان رقیبی قدرتمند برای اتریوم مطرح می‌شد؛ در حالی که امروزه بلاک چین‌های نوظهوری همچون پولکادات، کاردانو، سولانا، الروند، تزوس و بایننس اسمارت چین، با ادعای مقیاس‌پذیری بیشتر وارد میدان شده‌‌اند و رقبای جدی بلاک چین ایاس به شمار می‌آیند.

داستان

هدف ایاس ساخت شبکه ای است که قادر به پردازش میلیون ها معامله در ثانیه باشد. عرضه اولیه سکه (ICO) به چند دلیل بسیار جالب بوده است.

در مرحله اول ،عرضه اولیه سکه ایاس در تاریخ 26 ژوئن 2017 آغاز شد و تا اول ژوئن 2018 ادامه داشت. در کل 350 روز طول کشید که آن را به طولانی ترین عرضه اولیه سکه در تمام زمان ها تبدیل می کند! تیم ایاس این کار را انجام داد تا مطمئن شود همه فرصتی برای درگیر شدن و خرید مقداری ایاس را دارند.

در مرحله دوم، اگرچه عرضه اولیه سکه هنوز ادامه دارد ، اما در حال حاضر معادل بیش از 1 میلیارد دلار سرمایه جمع کرده است و آن را به یکی از موفق ترین عرضه اولیه سکه در تمام دوران تبدیل کرده است! پس از تکمیل ، در عرضه اولیه سکه 700 میلیون نشانه را منتشر شد که 70٪ از کل تعداد سکه ایاس است.

ایاس دارای اعضای تیم باتجربه ای است ، از جمله Daniel Larimer ، که یکی از بنیانگذاران پروژه های BitShares و Steem است. پروژه های ارزهای Larimer اکنون میلیاردها دلار ارزش دارند!

شرکتی که پشت نرم افزار EOS است Block نامیده می شود. همچنین در بسیاری از پروژه های مختلف بلاکچین و تجاری دخیل است. بنابراین اکنون که داستان پشت EOS را می دانید ، بیایید به قسمت بعدی این "EOS چیست؟" برویم.

 


ایاس چیست؟


هدف ایاس ساخت یک بلاکچین غیرمتمرکز است که بتواند تراکنش های سریع و رایگان را پردازش کند. همچنین اجازه می دهد قراردادهای هوشمند در بالای آن ساخته شود ، که به توسعه دهندگان اجازه می دهد dApp ها را منتشر کنند. نه تنها این ، بلکه ایاس می خواهد یک پلت فرم ایجاد کند که عملکرد آن مانند یک سیستم عامل باشد ، که استفاده از آن را واقعاً آسان می کند!

هدف دیگر ایاس این است که بتواند میلیون ها تراکنش را در ثانیه پردازش کند. این می تواند یک مشکل بزرگ را حل کند ، زیرا سایر بلاک چین ها می توانند قراردادهای هوشمند را تشخیص دهند ، هیچ یک از آنها نمی توانند به این سرعت عمل کنند! به عنوان مثال ، اگرچه اتریوم محبوب ترین بلاکچین قرارداد هوشمند است ، اما فقط می تواند 15 معامله در ثانیه را مدیریت کند!

چرا این مسئله اینقدر مهم است؟ خوب ، بگذارید چند مثال بزنم:

  • بیش از 52،000 لایک در فیس بوک در هر ثانیه اتفاق می افتد و هر یک از این لایک ها تراکنش های جداگانه ای است که شما هرگز نمی بینید.
  • فرض کنید که صنعت مالی دارید که باید بیش از 100000 تراکنش در ثانیه پردازش کند.

بنابراین ، شما می توانید نیاز به میلیون ها تارکنش در ثانیه را به وضوح درک کنید ، و این امر ایاس را برای این نوع صنایع مناسب می کند!

راه حل دیگری که ایاس به دنبال حل آن است ، مسئله قابلیت استفاده است. به عنوان مثال ، هم Steem و هم BitShares می توانند در هر ثانیه حدود 100000 تراکنش پردازش کرده و از فناوری قرارداد هوشمند استفاده کنند. با این حال ، درج توابع اساسی مانند بازیابی حساب و برنامه ریزی کار برای توسعه دهندگان واقعاً دشوار است.

با استفاده از یک پروتکل سیستم عامل ، ایاس تمام این توابع اصلی را در درون خود دارد ، به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا بهترین کارها را انجام دهند.


خرید ایاس


بهترین روش برای خرید ایاس، مراجعه به یک سایت صرافی ارز دیجیتال است. کاربران ساکن ایران برای خرید ایاس می توانند به صرافی آنلاین ارزهای دیجیتال onyxchange.com پس از ثبت نام  و احراز هویت نسبت به خرید مستقیم ایاس با ریال و حساب بانکی اقدام کنند.

ایاس(EOS) چیست و چگونه کار می کند